چگونه صورتی همواره جوان و شاداب داشته باشیم

اهمیت دادن به سر و وضع و ظاهر هر شخص با میزان اعتماد به نفس او و همچنین نگاه خوب اطرافیان ارتباط مستقیم دارد و ما معمولاً به صورت ناخودآگاه به افرادی که ظاهری آراسته دارند و برای بدن شان ارزش قائلند اهمیت بیشتری میدهیم. در علم روانشناسی هم به همین صورت است و حتی اگر واقعاً حقیقت نداشته باشد، افرادی که به خودشان اهمیت میدهند در روابط هم قابل اعتماد تر به نظر میرسند.

یکی از دغدغه هایی که از گذشته تا کنون وجود داشته جوان بودن و جوان شدن است. انسان از قدیم الایام و در طول کل تاریخ به صورت مداوم در تلاش برای پیدا کردن معجون و اکسیر زندگی بوده و هست. خوردن مغز میمون، نوشیدن خون و یا مصرف رادیوم از جمله آشکارترین روش هایی است که انسان برای حفظ جوانی خود به کاربرده است.

اما در این مقاله شما را با یک اکسیر بدون درد و خونریزی و راهکاری علمی و مطمئن به نام لیفت صورت آشنا خواهیم کرد که اگر گذشتگان ما هم از آن مطلع بودند یقیناً تا این حد خودشان را به دردسر نمی انداختند.

عوامل اصلی به وجود آمدن پیری پوست چیست؟

پوست صورت انسان از سه لایه تشکیل شده است. لایه بیرونی که همان پوست بوده و لایه میانی چربی های زیر پوست و لایه زیرین که شامل عضلات است که عموماً حالت های مختلف صورت مثل لبخند، خشم و حرکات مختلف به عهده این بخش است و حالت کشسانی دارد.

این لایه ها به مرور و عواملی مانند جاذبه زمین، افزایش سن و … حالت کشسانی خود را از دست میدهند و سبب افزایش چین و چروک و افتادگی پوست می شود و صورت شما را پیرتر نشان میدهند.

اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که این روند را افزایش داده و موجب تشدید پیری پوست می شوند.

نور آفتاب:  نور آفتاب یکی از مهم ترین عامل های ایجاد لکه های پوستی و افزایش چین و چروک صورت است  و در واقع 70 درصد از روند پیری صورت به دلیل همین نور آفتاب است که با وجود خواص زیاد نور خورشید قرار گرفتن صورت در معرض مستقیم نور آفتاب پیری پوست صورت شما را تشدید خواهد کرد. اما این بدان معنی نیست که کلاً زیر نور آفتاب نروید بهترین و کارآمدترین راه حل استفاده از کرم های ضد آفتاب است که نمونه های فراوان آن در بازار موجود است که استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب مورد بحث ما در این مقاله نیست.

مصرف الکل و دخانیات: شاید برای شما جالب باشد که مصرف دخانیات علاوه بر ضررهای فراوانی که به کرات در همه جا از آن شنیده اید بر روی پوست صورت شما نیز اثرات مخربی خواهد گذاشت. و افراد سیگاری معمولاً 10 تا 15 سال زودتر از سایرین دچار چین چروک های صورت در قسمت های نازک پوست شده و سبب می شود که نهایتاً پوست شما دچار پیری زودرس شود. پس اگر توانایی و اراده لازم را دارید به فکر ترک سیگار باشید. مصرف الکل هم موجبات آسیب به بافت و رنگ پوست را فراهم می کند و بهتر است از مصرف آن بپرهزید.

کمبود خواب و استرس: کمبود خواب یکی از عواملی ست که باعث می شود پوست شما جوانی خود را از دست بدهد . چون کمبود خواب سبب افزایش استرس، ترشح زیاد هورمون های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین شده و همچنین مانع تولید سلول های جدید پوست شما می شوند.

استفاده از لوازم آرایش: ممکن است که در وهله ی اول این لوازم سبب پیری پوست شما نشوند اما پوست شما را خشک می کنند و این خشکی سبب ایجاد چین و چروک شود. مخصوصاً اگر از لوازم آرایش غیرمرغوب استفاده می کنید.

روش های شاداب سازی و جوانسازی پوست صورت

برای جوانسازی پوست روش های گوناگونی وجود دارد. از جمله از روش های خانگی و روش های مدرن درمانی مانند لیفت صورت با لیزر، بوتاکس و … که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

جوانسازی پوست با روش های درمان خانگی

این روش ها هر چند ممکن است در کوتاه مدت تاثیر خوبی مانند روش های مدرن نداشته باشند اما در بلند مدت برای نگهداری پوست خوب و زیبا به شما کمک خواهند کرد. برخی از این درمان های خانگی شامل موارد زیر هستند:

استفاده از ژل آلوئه‌ورا

عصاره یا ژل آن را هفته‌ای چند بار به پوست خود بمالید.

استفاده از عصاره گوجه‌فرنگی

عصاره گوجه‌فرنگی را هفته‌ای دوبار برای مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید.

استفاده از روغن نارگیل

این کار را به مدت 20 دقیقه در روز انجام دهید و سپس پوست خود را بشویید.

استفاده از سفیده تخم‌مرغ

یک عدد سفیده تخم‌مرغ را به کمک قلم‌مو به پوست خود بمالید و بعد از 15 دقیقه صورت خود را بشویید و با حوله خشک کنید.

استفاده از گلاب

دو قاشق چای‌خوری گلاب را با نصف قاشق چای‌خوری آبلیمو ترکیب کنید و با استفاده از یک پنبه محلول را به پوست خود بمالید و پس از 10 دقیقه آن را با آب گرم به خوبی بشویید.

استفاده از جوش شیرین با عسل

مواد را باهم مخلوط کنید تا خمیر شوند. ماسک را به صورت خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید. صورت خود را به خوبی بشویید به طوری که اثری از عسل باقی نماند.

لیفت صورت با دستگاه لیزر

لیفت صورت با دستگاه لیزر یکی از متداول ترین در عین حال بروزترین روش های درمان شل شدگی و افتادگی پوست صورت است و به نحوی شگفت انگیز پوست صورت شما را جوان خواهد کرد. همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد در لایه ی میانی چربی های زیر پوستی وجود دارند که افزایش حجم این چربی های زیرپوستی موجبات شل شدگی و افتادگی پوست صورت را فراهم می کنند و به مرور پوست صورت شما جوانی و شادابی قبل را از دست میدهند. این مشکل توسط سیستم های ایجاد کننده گرمای در عمق قابل رفع می باشند.

در این روش پوست سطحی شما سرد نگه داشته شده و پوست میانی شما توسط دستگاه گرمادهنده عمقی توسط بهترین دستگاه لیفت صورت و جوانسازی پوست انجام می شود.

اما سوالی که برای بسیاری وجود دارد این است که قیمت لیفت صورت با لیزر چقدر است و آیا کارایی و نتیجه نهایی نسبت به هزینه لیفت صورت با لیزر توجیه اقتصادی خواهد داشت یا خیر!؟

در جواب باید گفت جدای از بحث هزینه که قطعاً مهم است، کارآمد و قابل اعتماد بودن مرکزی که شما برای این کار به آن مراجعه خواهید کرد بسیار اهمیت دارد. معمولاً مراکز معتبر لیفتینگ و جوانسازی صورت علاوه بر اینکه از دستگاههای بسیار بروز و پیشرفته استفاده می کنند و به دلیل وجود بازار رقابتی و تعدد مشتریان شان خدمات خود را با نازل ترین قیمت به شما عرضه خواهند کرد.

برای لیفت صورت با دستگاه لیزر به کجا مراجعه کنم؟

مجموعه تخصصی آترینا یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین این مراکز در استان تهران است و دکتر عباس غلامی به همراه جمعی از متخصصین کاربلد و با سابقه در این مجموعه در حوزه پوست و مو  و جراحی های پلاستیک، اقدام به تاسیس این مجموعه شیک و مجهز نموده اند. آیا شما هم تجربه ای از درمان های خانگی جوانسازی پوست صورت داشته اید؟ اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید و عمل لیفت صورت با دستگاه را انجام داده اید تجربه ی خود را در نظرات همین مقاله با دیگران به اشتراک بگذارید.

لوگو اسپانسر