نقد و بررسی بازی sea of thieves

Sea of Thieves یک بازی آنلاین چند نفره است که توسط Rare توسعه داده شده است. بازیکنان در این بازی به عنوان یکی از خدمه‌های کشتی‌های قرص‌الماس ظاهر می‌شوند و باید به دنبال گنجینه‌های پنهان شده در جزایر و دریاها باشند.

بازی Sea of Thieves شامل محیط‌های زیبا و گسترده‌ای است که شامل دریا، جزایر، غارها و شهرهای قدیمی می‌شود. بازیکنان می‌توانند به روی کشتی خود صعود کرده و به دنبال گنجینه‌های پنهان شده در جزایر و دریاها بگردند. همچنین، بازیکنان می‌توانند با دشمنان خود مبارزه کنند و با دستگاه‌های جدید و نوآورانه سلاح خود را ارتقا دهند.

بازی Sea of Thieves برای تجربه بهتر، به صورت چند نفره طراحی شده است. بازیکنان می‌توانند با دوستان خود یا بازیکنان دیگر از سراسر جهان بازی کنند. همچنین، بازیکنان می‌توانند به عنوان یک تیم با هم کار کنند و به دنبال گنجینه‌های بزرگتر و ماجراجویی‌های پر هیجان‌تر باشند.

 

در بازی Sea of Thieves، بازیکنان می‌توانند از چندین نوع کشتی استفاده کنند. این کشتی‌ها شامل کشتی کوچک، کشتی متوسط ​​و کشتی بزرگ هستند. هر کشتی دارای ویژگی‌های خاص خود است و به دلیل هوشمندانه بودن طراحی شان، بازیکنان باید برای راندن آن‌ها مهارت لازم را داشته باشند.

بازی Sea of Thieves دارای گرافیک بسیار زیبا و جذاب است. طراحان بازی به طور دقیق جزئیات محیط را طراحی کرده‌اند و باعث شده است که بازیکنان حس واقعیت بالایی در بازی داشته باشند. همچنین، موسیقی و صداگذاری بازی نیز بسیار عالی است و باعث می‌شود بازیکنان به طور کامل در دنیای Sea of Thieves فرو برند.

در کل، بازی Sea of Thieves یک بازی زیبا و پر هیجان است که توسط Rare توسعه داده شده است. اگر به دنبال یک بازی چند نفره آنلاین هستید که شامل ماجراجویی، جستجو و مبارزه با دشمنان است، Sea of Thieves یک گزینه عالی برای شماست.

نقد و بررس بازی دریا متعلق به دزدان دریایی است!

بررسی بازی Sea of Thieves – گیم‌پلی بازی

بازی بیشتر شبیه ساز دریانوردی و کشتیرانی است. عناصر شبیه سازی؛ بسیار خوب در این بازی پیاده شده‌ و سازندگان در این موارد جزئیات بالایی را در نظر گرفته‌اند. روی عرشه کشتی توپ‌های جنگی قرار داده شده است که باید هر بار بعد از شلیک پر شوند. توپ‌های مختلفی نیز در بازی وجود دارند که بسته به موقعیت می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. برای هدایت کشتی باید حواستان به همه چیز باشد. از آنجایی که بازی فاقد مینی‌مپ است باید با استفاده از نقشه‌ای که در کابین ناخدا قرار دارد مسیریابی کنید.

یک قطب‌نما هم وجود دارد که کمک حالتان می‌شود. در صورت وزیدن باد موافق باید زاویه بادبان‌ها را در جهتی که قصد دارد بروید تنظیم کنید. باز، نیمه باز و بسته بودن بادبان‌ها نیز تاثیر مستقیمی در سرعت کشتی دارد.

در هنگام آسیب دیدن کشتی باید با تخته سوراخ‌های آن را ببندید و آب را با سطل به دریا بریزید. جزئیات این‌چنینی باعث می‌شوند که همواره در حال یادگیری کشتی‌رانی باشید. اما درست همین جاست که به مشکل دیگری می‌رسیم.

کمی پس از ماجراجویی در بین آب‌های پرتلاطم به این نتیجه خواهید رسید که چقدر بازی به شکل تک نفره کسل کننده است. در واقع هسته اصلی بازی به شکل چندنفره صورت گرفته است و اصلا کدام کشتی‌ای بدون خدمه کشتی می‌شود؟!

بازی به صورت اتفاقی شما را با دیگر بازیکنان در کشتی قرار می‌دهد. حال اگر هم تیمی خوب نسیبتان شود به شما تبریک می‌گویم، زیرا لذت بازی را درک خواهید کرد. اما اگر می‌خواهید به صورت تک نفره بازی کنید یا اگر هم تیمی مناسبی پیدا نکنید، بازی به تجربه‌ای ناقص و خسته‌کننده تبدیل می‌شود. احتمالا اکثر بازیکنانی که به تورتان می‌خورند از میکروفون استفاده نمی‌کنند و ارتباط با آن‌ها بسیار مشکل است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم حداقل با دو نفر از دوستانتان اقدام به تهیه بازی کنید.

هرچند که ایده بازی به شکل چند نفره و ارتباطی که بین اعضای خدمه کشتی وحود دارد جذاب به نظر می‌رسد؛ اما آیا همه افراد دوستان صمیمی دارند که با آن‌ها بازی کنند؟ پاسخ این سوال قطعا خیر است. سازندگان می‌توانستند با اسفاده از هوش مصنوعی اعضای خدمه کشتی را شکل دهد و وظایف را بین آن‌ها تقسیم کنند. در این صورت بازی نیازمند اتصال دائم به اینترنت نیز نبود.

بررسی بازی Sea of Thieves – داستان بازی

مشکل بعدی نبود بخش داستانی است. بازی هیچ داستان قابل توجهی ندارد و فقط به ماجراجویی خلاصه می‌شود. اگر کمی استودیو Rare خلاقیت به خرج می‌داد می‌توانست یک بخش داستانی هرچند کوتاه برای بازی ایجاد کند اما همین زحمت را هم نکشیده‌اند و فقط به طور روایی اتفاقاتی در بین سفر‌ها و گفتگوها رخ می‌دهد.

ماموریت‌های بازی به این شکل است که با مراجعه به افراد تعیین شده یک نقشه گنج تهیه می‌کنید، سپس سوار کشتی می‌شوید و جزیره گنج را پیدا می‌کنید. سپس گنج را به فرد مورد نظر برمی‌گردانید و پاداش می‌گیرید! این که چرا یک دزد دریایی بعد از پیدا کردن گنج باید آن را به کس دیگر دهد هم واقعا پارادوکس جالبی است.

در ادامه بررسی بازی Sea of Thieves به ماموریت‌های بازی می‌رسیم. دو نوع ماموریت دیگر نیز وجود دارد که به کشتن سردسته اسکلت دزدان دریایی و گرفتن حیوانات خلاصه می‌شود. تمام این ماموریت‌ها در چند ساعت اول بازی جداب به نظر می‌آیند و ریتم بازی بعد از مدتی تکراری و یکنواخت می‌شود. از طرفی تنوع دشمنان بازی پایین است و  هوش مصنوعی آن‌ها در سطحی‌ترین حالت ممکن قرار دارد. از این بدتر سیستم مبازه تن به تن بازی است. هر چقدر که سیستم مبارزه با کشتی لذت بخش و پر هیجان است، سیستم مبارزات تن به تن خسته کننده است. در واقع هیچ مکانیزم به درد بخوری در مبارزات تن به تن وجود ندارد و باید با بخت و اقبال حریف را از پا در آورید.

یک مورد بسیار نا‌امید کننده دیگر کمبود سلاح در بازی است که اصلا قابل قبول نیست. شمشیر، تپانچه، تپانچه شاتگان و تپانچه اسنایپر چهار سلاح اصلی بازی هستند که تا انتها در اختیار دارید. هیچ یک از موارد گفته شده قابلیت بهبود ندارند و تنها می‌توان آن ها را با خرید آیتم‌های تزئیتی زیباتر کرد.

مورد آزار دهنده دیگر در بررسی بازی Sea of Thieves سیستم پاداش دهی بازی است. با پاداش‌هایی که دریافت می‌کنید می‌توانید کشتی، لباس‌ها و اسلحه‌ها را با خرید آیتم‌های تزیینی زیبا کنید. اما مشکل آنجاست که آنقدر این آیتما گران هستند که هیچ انگیزه‌ای برای به دست آوردن آن‌ها نخواهید داشت. نسبت پاداشی که دریافت می‌کنید به نسبت قیمت آیتم‌ها، هم‌خوانی ندارد و این مشکل نابخشیدنی است.

بررسی بازی Sea of Thieves – گرافیک بازی

از نظر بصری بازی Sea of Thieves حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. جزایر بازی تنوع خوبی دارند و بسیار چشم نواز هستند. طیف غلیظ رنگ‌ها در تمام محیط حس می‌شود و اکتشاف در جزایر را بسیار لذت بخش خواهد کرد. اما زیبایی اصلی بازی در طراحی آب و اقیانوس‌ها خود را نمایان می‌کند. بازی Sea of Thieves بهترین گرافیک دریایی را در بین تمام بازی‌ها دارد و آب و هوای پویای بازی صدبار آن را زیباتر می‌کند. طراحی امواج دریا به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است و در مناطق و شرایط مختلف امواج مختلفی را شاهد هستیم. گاهی مناظر بازی به حدی خیره کننده می‌شوند که بیخیال همه چیز شده و فقط به آن‌ها نگاه خواهید کرد. از این رو نبود سیستم Photo Mode در بازی به شدت احساس می‌شود. لازم به ذکر است محیط زیر آب جزئیات بالایی ندارد اما قابل قبول است.

گرافیک فانتزی بازی محیط شاد و پیویایی ساخته که همواره با دیدن آن‌ها استودی Rare را تحسین خواهید کرد. به موسیقی بازی نیز اشاره کنیم. موزیک‌های ملایمی برای بازی در نظر گرفته شده و در بیشتر مواقع آرامش بخش هستند. البته انتظار موسیقی‌های شاهکار نداشته باشید. بازی یک مکانیزم جالب توجه دارد که می‌توانید به کمک آلات موسیقی به نواختن مشغول شوید. اگر با هم تیمی‌ها شروع به نواختن موسیقی کنید بازی به شکل خودکار نوا‌ها را همسان می‌کند. در کل صداگذاری و بخش موسیقی قابل قبول است.

بازی یک حالت دیگر هم به نام Arena دارد. همانطور که از نامش مشخص است در این حالت پنج کشتی در یک ناحیه مشخص شده قرار می‌گیرند و به نبرد با یکدیگر مشغول می‌شوند. یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های بازی همین حالت Arena است. این بخش بیشتر برای کسانی طراحی شده است که به نبرد، بیشتر از ماجراجوی علاقه دارند.

سه نوع کشتی به ترتیب کوچک، متوسط و بزرگ در بازی وجود دارد که متناسب با استراتژی که دارید می‌توانید کشتی خود را انتخاب کنید و به نبرد PVP با دیگران بپردازید. در پایان هر کشتی که بیشتر امتیاز جمع کند اول می‌شود و جایزه کسب می‌کند. بقیه کشتی‌ها نیز به ترتیب جوایز کمتری نسب به جایگاه اول کسب می‌کنند. وجود هم تیمی قوی در این بخش بسیار مهم است.


پیوندها


لوگو اسپانسر