معرفی سه بازی برتر ps4 در سال 2021‎

بازی های اینترنتی تنها یک بازی نیستند، بلکه دنیایی سراسر جادو و هیجان و انتظار هستند. آنها بازیکن را جادو می کنند تا ساعت ها با عش بازی کنند و متوجه گذر زمان نشوند، هیجانی وصف ناپذیر به آنها می دهند که می تواندد تا ساعت ها در مورد سبک بازی خود صحبت کنند و آنها را در انتظاری شیرین برای تجربه های جدید و متنوع را فرو میبرد.

سال 2021 سالی است که در آن نسل نهم بازی های ویدئویی پا به عرصه خواند گذاشت و بهترین بازی ها را باید مربوط به این نسل دانست. حتما می‌دانید که پلی استیشن 5 هم عرضه شده و بازی‌های PS5 در سال 2021 در راه هستند. اما گیمرهای پلی استیشن 4 ، PS4 به بازی های جذاب سال 2021 امیدوارند.

سه بازی برتر PS4

1. Little Nightmares II

تهیه‌کننده: Bandai Namco Entertainment / سازنده: Tarsier Studios
پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فوریه ۲۰۲۱ / ۲۳ بهمن 1399

قسمت دوم بازی «کابوس‌های کوچک»، دنباله‌ای مستقیم برای بازی قبلی است؛ یعنی چه از نظر روند و چه از نظر داستان، با بازی مشابهی طرف خواهیم شد. با این حال، مثل دنباله‌ی معمول، می‌توانیم انتظار مراحل و محیط‌های جدید و تعدادی مکانیک تازه را از Little Nightmares 2 داشته باشیم. بازی از نظر ساختاری، هنوز هم یک معمایی سکو بازی است، اما شاید بتوان گفت این بار هم تمرکز عناصر ترسناک، مشخصا بسیار بیشتر و قوی‌تر از هسته‌ی گیم‌پلی اصلی آن است.

در قسمت اول کابوس‌های کوچک، با شخصیتی به نام «سیکس» آشنا شدیم و فرار او را از دنیایی زیر زمینی دنبال کردیم. در Little Nightmares 2 به جای این دخترک، کنترل پسرکی را به دست می‌گیریم. طراحی این شخصیت جدید هم کم‌وبیش ترسناک است. پسرک صورت خود را با یک کیسه‌ی کاغذی پوشانده و پس از یکی دو مرحله‌ی ابتدایی، که بسیار شبیه به بازی اول طراحی شده‌اند، با همان سیکس همراه می‌شود. معماها و سکوبازی‌های Little Nightmares 2 با در نظر گرفتن دو شخصیت اصلی آن طراحی شده‌اند و با اینکه کنترلی روی شخصیت دوم نداریم، اما بیشتر مراحل را با در نظر گرفتن دو شخصیت اصلی و توانایی‌های هر کدام پیش می‌بریم.

بر خلاف بازی نخست که محیط‌های بسته اکثر مراحل آن را تشکیل می‌دادند، داستان Little Nightmares 2 در شهری بزرگ اتفاق می‌افتد و این موضوع، روی مراحل و محیط‌های بازی هم تأثیر گذاشته است. افراد شهر جدید بازی، وابسته به تلویزیون‌هایی هستند که روی سر آن‌ها سوار شده است. سیگنالی هم از راه دور، توسط ضد قهرمان اصلی بازی و با هدف کنترل افراد شهر، فرستاده می‌شود. چه طراحی محیط و چه طراحی شخصیت‌های Little Nightmares 2 یک سر و گردن از قسمت اول ترسناک‌تر به نظر می‌رسند. انیمیشن‌های عالی و فیزیک بسیار خوب بازی نخست، در قسمت دوم هم به قوت قبل حضور دارند و دنیای مینیاتوری بازی را واقعی و قابل لمس می‌کنند.

2.  Prince of Persia: The Sands of Time Remake

تهیه‌کننده: Ubisoft / سازنده: Ubisoft India

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس وان و پی سی

تاریخ انتشار: 21 ژانویه 2021 / 2 بهمن 1399

بازی Prince Of Persia: The Sands Of Time Remake یک بازسازی از اولین نسخه از مجموعه Prince Of Persia یعنی بازی Prince Of Persia: The Sands Of Time است. یکی از جنجال‌برانگیزترین‌ عناوین امسال دنیای بازی‌های ویدیویی، معرفی این بازی بود. پیش از آن‌که بازی حتی به‌طور رسمی معرفی شود، اطلاعات و تصاویر آن لو رفت. پس از آن نیز بازی با انتشار یک تریلر معرفی شود که به دلیل سطح بصری و گرافیک پایین‌ خود مورد انتقادات فراوانی قرار گرفت. انتقادات طرفداران باعث شد سازندگان درباره آن توضیح دهند.

کارگردان بازی درباره تغییرات این بازی اعلام کرده است که بازسازی این بازی تنها شامل تغییرات در سیستم مبارزات، دوربین، انیمیشن شخصیت‌ها و موارد این‌چنین است و بازی به داستان و روایت نسخه اصلی وفادار خواهد ماند. بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake در تاریخ ۲ بهمن ۹۹ (۲۱ ژانویه ۲۰۲۱) برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی سی عرضه خواهد شد. همچنین خریداران این بازی می‌توانند آن را روی کنسول‌های نسل بعد یعنی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس نیز به‌واسطه فناوری backward compatibility تجربه کنند. اگر سازندگان بتوانند عنوانی بهتر از چیزی که در تریلر بازی نشان دادند، بسازند، بازسازی بازی شاهزاده پارسی می‌تواند یکی از بهترین بازی های سال 2021 باشد.

3. Returnal

تهیه‌کننده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Housemarque
پلتفرم: پلی‌استیشن ۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مارس ۲۰۲۱ / ۲۹ اسفند ۱۳۹۹

کارنامه‌ی استودیوی بازی‌سازی «هاوس‌مارکی» پر است از اکشن‌های چالش‌برانگیز و پرهیجان؛ بازی‌هایی که در آن‌ها با استفاده از جذاب‌ترین سلاح‌ها، هزاران هزار هیولا و دشمن مختلف را از بین می‌بریم. پس از ساخت چند بازی کوچک، بازی‌هایی که بودجه‌های چندان بالایی نداشتند، سونی این بار به استودیوی هاوس‌مارکی کمک کرده است تا برای ساخت یک بازی تراز اول و بزرگ، گسترش پیدا کند. بازی Returnal کیفیت‌های ساخت بسیار بالایی دارد و در ظاهر، شبیه به اکشن‌های سوم شخص بزرگ بازار به نظر می‌رسد، اما در باطن چیزی نیست مگر یک اکشن شلوغ و پر هیجان دیگر، درست مثل ساخته‌های قبلی سازندگانش.

سونی در نمایش بازی Returnal آن را به اشتباه شبیه یک اکشن ترسناک علمی-تخیلی معرفی کرده است، در حالی که بازی حسابی با یک بازی داستان‌محور و سینمایی اکشن فاصله دارد. از نظر ساختاری، بازی Returnal یک روگ لایک است؛ سبکی که کمی بالاتر از آن صحبت کردیم. در بازی‌های روگ لایک، بازی‌کننده مراحل بازی را پشت سر هم تکرار می‌کند تا آن‌قدر ماهر یا قوی شود و بالاخره بتواند مرحله را تمام کند. بازی Returnal از نظر داستانی هم این سبک را توجیه کرده است. شخصیت اصلی بازی، در سیاره‌ای کنار بیگانگان و در یک چرخه‌ی زمانی گیر افتاده است. او کابوس‌هایی عجیب و غریب می‌بیند که ظاهرا داستان بازی، توسط آن‌ها روایت می‌شوند.

با این حال، تمرکز بازی Returnal همان دشمنان متنوع و بزرگ و سلاح‌های آن هستند. در Returnal با هدف گرفتن سلاح‌های بیشتر و ارتقای مهارت‌ها تلاش می‌کنید. مبارزه با دشمنان ریز و درشت، از بیگانگان کوچک گرفته تا غول آخرهایی بسیار بزرگ و عجیب، روند بازی را تشکیل می‌دهند. نقشه‌ی بازی مثل ساخته‌های سبک روگ لایک، همیشه در حال تغییر است. هر دور که Returnal بازی می‌کنید، آیتم‌های جدیدی گیرتان می‌آید، با چگونگی مبارزه با یک غول آخر خاص آشنا می‌شوید تا نهایتا با استفاده از آموخته‌ها و آنچه کسب کرده‌اید، در یک دور بازی کردن به پایان آن برسید. آنچه از Returnal دیده‌ایم، نمایانگر یک اکشن بسیار سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است، اما نهایتا این نکته را هم باید در نظر گرفت که بازی‌های روگ لایک به مذاق همه خوش نمی‌آیند.

نکته:

بازی هیتمن 3، Hitman 3 هم جزئ بازی های پرطرفدار و محبوب 2021 است که می توانید جزییات این بازی را در اینجا بخوانید.


پیوندها


لوگو اسپانسر