طراحی اتاق گیمینگ حرفه ای با کمترین هزینه

گیمینگ امروزه هم صنعت است و هم تفریح. این صنعت دارای ارزشی چند صد میلیارد دلاری است ، زیرا سرگرمی اول بسیاری از مردم جهان است.

بسیاری از گیمرها به فکر طراحی اتاق گیمینگ و ایجاد یک فضای مخصوص و متمرکز برای این فعالیت هستند. هنگام بازی شما باید هماهنگی بالایی بین دست، چشم و ذهن خود داشته باشید که کار چندان ساده‌ای نیست. اما بخاطر لذت بخش بودن این تجربه، گیمرها با صرف وقت و تمرین زیاد مهارت‌های خود را در این زمینه افزایش می‌دهند. در حقیقت بازی کردن شاید برای آنهایی که آشنایی کافی با این مدیوم ندارند کار ساده‌ای بنظر برسد، اما به هیچ وجه اینگونه نیست.

وسایل لازم برای اتاق گیمینگ

برای طراحی اتاق گیمینگ نیاز به وسایل و لواطم خاص و ضروری داریم که در ادامه با هریک از آنها آشنا می شویم.

میز و صندلی گیمینگ

از اولین وسایل گیمینگ که بیشتر از دکوراسیون اتاق به سلامتی یک گیمر مربوط می‌شود، میز و صندلی گیمینگ است.

واضح است که یک گیمر ساعت‌های طولانی را به‌طور پیوسته در مقابل صفحه نمایش خود سپری می‌کند. بالطبع فرد گیمر در اثر نشستن طولانی بر روی صندلی‌های معمولی دچار خستگی مفرط و دردهای اسکلتی و عضلانی می‌شود، پس لازم است برای سلامتی خود چاره ای بیندیشد. اگر شما به‌عنوان یک گیمر به دنبال انتخاب میز و صندلی مناسبی برای اتاق گیمینگ خود هستید، برای این منظور، باید بگوییم حتی یک میز کار ساده هم می‌تواند برای طراحی گیمینگ مناسب باشد. کافیست ضمن داشتن استانداردهای ارگونومی نشستن، کمی سلیقه به خرج دهید و از نورپردازی درخشان استفاده کنید.

در مورد صندلی که از اهمیت بیشتری برخوردار است، باید بگوییم، گیمرها از صندلی‌هایی باید استفاده کنند که بر مبنای اصول ارگونومیک طراحی شده است. بنابراین یک گیمر حرفه‌ای در هنگام انتخاب مدل صندلی لازم است به پارامتر قد و وزن توجه داشته باشد تا این محصول بهترین عملکرد را داشته باشد.

مانیتور گیمینگ

برای اجرای یک بازی کامپیوتری، در درجه اول وجود یک سخت‌افزار پردازشی مناسب و سپس یک نمایشگر امری ضروری است. اغلب افراد تصور می‌کنند که صرفاً با داشتن یک سخت‌افزار قدرتمند و گران قیمت از بازی‌ها نهایت لذت را خواهند برد اما در واقع چنین نیست؛ بلکه پردازش تنها بخشی از روند اجرای روان بازی‌ها است. گیمرها نیاز دارد تا این تصاویر پردازش شده را مشاهده کنند و این امر بدون داشتن یک مانیتور گیمینگ مناسب ممکن نخواهد شد. گیمرهای حرفه‌ای همیشه پس از آسوده شدن از بابتِ انتخاب قطعات کیس گیمینگ و مونتاژ کامپیوتر مورد علاقه‌ خود برای بازی، باید به فکر انتخاب و خرید مانیتور گیمینگ متناسب با خواسته و توان کامپیوتر خود نیز باشند.

موس و کیبورد گیمینگ

اگر از یک گیمر حرفه‌ای بپرسید که یکی از مهم‌ترین وسیله‌های آنها در هنگام تجربه بازی کدام است، به احتمال بسیار زیاد موس و کیبورد گیمینگ را دو ابزار اصلی برای داشتن یک تجربه بازی خوب معرفی می‌کنند. از این جهت است که بسیاری از گیمرها ترجیح می‌دهند که بازی‌های خود را به‌ویژه بازی‌های شوتر اول شخص، روی کامپیوتر تجربه کنند و از بازی کردن آنها روی کنسول خودداری می‌کنند. کیبوردهای مناسب گیمینگ با شکل و امکانات ظاهری خود یک محیط جذاب برای کاربر در زمان بازی ایجاد می کنند تا حس و حال بسیار پر شوری را القا کنند. امکانات این لوازم باعث می شود اکثر گیمرها در زمان بازی و استفاده از این کیبورد، چراغ‌ها را خاموش می‌کنند تا از فضایی که این صفحه کلیدها به‌وجود می‌آورند، لذت ببرند.

هدفون گیمینگ

شما به‌عنوان یک گیمر و برای انجام بازی آنلاین، نیاز به خرید هدفون گیمینگ خوب دارید. طبیعی است که اگر بخواهید در این بازی، برای رقبا کری بخوانید یا استراتژی را با هم تیمی‌هایتان هماهنگ کنید و با تمام وجود در بازی غرق شوید، بدون هدفون کار شما لنگ است. انتخاب شما می‌تواند از ایرپیس‌های (Earpiece) ابتدایی و میکروفون‌های بوم تا هدفون‌های گران‌قیمت بی‌سیم با صدای فراگیر باشد.

توجه داشته باشید که شما باید هدفون بازی را متناسب با بودجه و نیازهای خود خریداری کنید. اگر نیاز به مشخصات سطح بالا و انتخاب‌هایی در نحوه اتصال هدفون ندارید، مدلی ساده‌تر را انتخاب کنید. نکته مهم دیگر اینکه اولویت ملاک‌های خرید بر اساس این که از کدام دسته گیمرها باشید، هم تفاوت می‌کند. مثلاً گیمرهای شاغل در ورزش‌های الکترونیک باید کمترین تأخیر را در نمایشگر داشته باشند، اما اگر به بازی‌های شوتر و اول شخصِ مبارزه‌ای علاقه داشته باشید، یک نمایشگر سریع با قابلیت HDR بیشتر برای شما اولویت خواهد داشت.

کیس گیمینگ

کیس گیمینگ یکی از اجزای اصلی برای راه اندازی اتاق گیمینگ است. کیس رایانه مناسب گیمینگ جایی است که همه چیز کنار هم قرار می‌گیرد و هسته اصلی یک سیستم گیمینگ خوب است. یک کیس مناسب مثل یک منبع تغذیۀ خوب، می‌تواند طی سال‌ها در طول چند بار نوسازی سیستم، برای شما ماندگار باشد. برای سرمایه‌گذاری روی کیس «مادام ‌العمر» خود، بهتر است دنبال کیسی باشید که از جنس فلز است و نه پلاستیک و فضای زیادی در داخل آن باشد تا اجزای فعلی شما از تهویه خوبی برخوردار باشد و برای قطعات جایگزین در سال‌های آینده هم جا داشته باشد. کیس های گیمینگ معمولا دارای نورپردازی مختلفی هستند که با توجه به تم اتاق گیمینگ میتوانید انتخاب کنید که کدام کیس برای شما مناسب تر است.

طراحی دکور اتاق گیمینگ

برای طراحی یک اتاق گیمینگ زیبا و راحت، لازم است تا نکات خاصی را مدنظر قرار دهید این نکات به شرح زیر می باشند.

به نورپردازی توجه كن!

نورپردازی و چینش درست منابع نوری همواره یکی از چالش‌های طراحان دکوراسیون بوده است. زیرا این المان می‌تواند عامل بروز خلاقیت در ذهن مخاطب هنگام قرارگیری در فضا باشد. یکی از راه‌های خلاقانه تامین نور استفاده از وسایلی است که هدف اولیه آن‌ها عمل‌کردن به عنوان منبع نور اصلی نیست.

از سبک مدرن کمک بگیر

برخی ترجیح می‌دهند به جای فضایی شلوغ و پر از تجهیزات، اتاقی ساده و مدرن داشته باشند. یعنی در عین سادگی نیازهای مربوط به بازی‌های کامپیوتری رفع شده است.

در اتاق گیمینگ دیوار كلكسیون داشته باش!

اگر از دنبال‌کنندگان جدی و باسابقه بازی‌های کامپیوتری باشید، قطعا گنجینه‌ای پر از دیسک‌های بازی‌، کارتریج‌ها، کنسول‌ها و تجهیزات مرتبط با این سرگرمی لذت‌بخش را در اختیار دارید. بهترین راه‌کار برای نگهداری سال‌ها وقت و هزینه، تبدیل کردن اتاق خود به یک کلکسیون بازی‌ است. برای این منظور می‌توانید از انواع کمدها، قفسه کتاب و دیسک‌ها استفاده کرده و برخی از اجسام را به دیوار متصل کنید.

البته، طبقه‌بندی را فراموش نکن! قطعا پیدا کردن یک بازی خاص در انبوه دیسک‌ها و کارتریج‌ها سخت و طاقت‌فرساست. اما با جدا کردن قفسه‌ها و اختصاص دادن هریک از آن‌ها به محصولات یک کمپانی یا یک سبک خاص به راحتی می‌توانید بازی مورد نظر خود را پیدا کنید. حتی می‌توانید دیگر محصولات سرگرمی اعم از فیلم و موسیقی را نیز در کنار بازی‌ها قرار دهید.

از نورهای مخفی اطراف مانیتور كمک بگیر!

در طراحی اتاق گیمینگ باید نور پس زمینه مانیتور مناسب باشد تا هنگام نگاه به صفحه نمایشگر چشم‌های شما اذیت و دچار آسیب نشود. به علاوه وجود این نورهای مخفی فضایی شیک و متفات را برای شما به ارمغان می‌آورد.

با المان‌های نوری فضای بازی را هیجان انگیزتر کن!

برای خاص و متفاوت شدن منطقه بازی خود از المان‌های فانتزی نوری کمک بگیرید.

به کمک پوسترها دیوار اتاق را از سادگی در بیار!

برای تزئین اتاق با توجه به علاقه شخصی خود به بازی ویژه‌ای و یا کمپانی خاصی می‌توانید از پوسترها، لوگوها و مجسمه‌های مختلف بهره ببرید.

طراحی اتاق گیمینگ ساده

یکی از اصول مهم در طراحی یک اتاق گیمینگ درست و کارآمد رعایت اصل مینیمال و سادگی است. رنگ‌های خنثی و سادگی دکوراسیون، باعث می‌شود كه تمرکز اشخاص در این اتاق بیشتر شود؛ چرا که هیچ چیز برای پرت کردن حواس وجود ندارد. استفاده از وسایل متعدد و اضافی را کنار بگذارید و فضایی زیبا و ساده‌ای طراحی کنید تا از تجربه گیمینگ خود لذت ببرید.


پیوندها


لوگو اسپانسر