بررسی بازی horizon forbidden west

یکی از مهمترین بازی هایی که در میان شور و اشتیاق پلیرها در سال 2022 عرضه شد، بازی Horizon Forbidden West بود که به دنبال نسخه اول عرضه شد.

نشخه اول این بازی به اندازه ای خوب بود که طرفداران آن انتظارات بالایی را برای نسخه دوم آن داشتند. استودیوی گوریلا گیمز هم موفق شد که این خواسته طرفداران را براورده شازد و یک بازی خلق کند که اکشنی بسیار بالا دارد و در آن نقش آفرینی بی نقص است. در این بازی مبارزات بسیار عالی طراحی شده اند و داستانی رمزآلود و گیرا دارد. شخصیت پردازی این بازی هم بسیار عالی و حرفه ای انجام شده است، به گونه ای که قلب گیمرها را به دست آورده است و آنها را با خود همراه نموده است. با ائامه بررسی بازی Horizon Forbidden West همراه ما باشید.

بررسی بازی Horizon Forbidden

Horizon Forbidden West

  • سازنده: استودیو گوریلا
  • ناشر: بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی
  • سبک: اکشن ادونچر، جهان-باز و نقش‌آفرینی
  • پلتفرم: پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5

بررسی بازی Horizon Forbidden West

داستان سرایی و شخصیت پردازی بازی

شش ماه پس از پایان ماجراهای نسخه اول بازی، Aloy روانه سفر دور و دراز دیگری می شود تا بار دیگر مانع از فروپاشی جهان و از بین رفتن انسان ها شود. طوفان های مهیبی در دنیا شکل گرفته است و گیاه قرمز رنگ عجیبی نیز در سرتاسر دنیا در حال رشد و نابودی حیات است. ماجراجویی Aloy او را به “غرب فراموش شده” می برد، جاییکه قبیله بی رحم Tenakth در آن سکنی گزیده است و درگیر جنگی داخلی با دار و دسته یاغیان Regalla است و هیولاهای رباتیک عظیم الجثه ای را در تحت فرمانروایی خود دارد.

بدون نیاز به لو دادن بخش های مهم داستانی، باید به این نکته اشاره کرد که در این Forbidden West با داستانی پرپیچ و خم و گیرا روبرو هستیم که به خوبی قادر است گیمر را با خود همراه کند. با توجه به داستان سرایی معرکه ای که Zero Dawn ارائه داد، به سختی می توانستیم از دنباله آن انتظار داشته باشیم که داستان سرایی بازی را ارتقا دهد. با این وجود، Forbidden West علیرغم اینکه در بخش روایی، به تاثیرگذاری نسخه اول نیست، اما همچنان پر از بالاها و پایین ها بوده و داستان سرایی خود را به فرمی ایده آل ارائه می کند.

بخش مهمی از این امر، به سبب افزوده شدن کاراکترهای جانبی جذاب به بازی است. در کنار بازگشت کاراکترهای آشنایی نظیر Varl و Erend که انصافا دوست داشتنی تر از قبل هم شده اند، شخصیت های جدید نظیر Zo یا Kotallo که به بازی افزوده شده اند هم همگی کاملا به دل نشسته و با مخاطب ارتباط برقرار می کنند. در طراحی تمامی این کاراکترهای جانبی، خلق و خوی انسانی به خوبی قابل مشاهده است و به همین جهت، با پیشروی در بازی، رفته رفته علاقه شما به آن ها نیز بیشتر خواهد شد.

همچنین، ارتباط با شخصیت های غیرقابل بازی (NPC ها) نیز در این نسخه کاملا بهبود یافته و اکنون شما با مکالماتی فراتر از صرفا دیالوگ های از پیش تعریف شده و رفت و برگشتی طرف خواهید بود. البته همینجاست که می توان متوجه یکی از نخستین ایرادات بازی شد! علیرغم اینکه در ۹۹ درصد مواقع، جزئیات طراحی صورت کاراکترها در Forbidden West، بی نظیر است، اما در مواقع اندکی نیز شاهد عدم هماهنگی حرکات دهان با دیالوگ های رد و بدل شده یا ثابت مانده چهره در حین مکالمه هستیم. شاید همین بی نقص بودن گرافیک بازی ( چنانکه در بخش بعدی به آن اشاره خواهیم کرد) باعث شده است ایرادات بسیار کوچکی از این دست، بسیار به چشم بیایند!

گرافیک بازی Horizon Forbidden West

در این بخش از بررسی بازی Horizon Forbidden West ، نوبت به بررسی جزئیات گرافیکی آن می رسد. همانگونه که از گویلا گیمز و قدرت گرافیکی کنسول پلی استیشن ۵ انتظار می رفت، گرافیک بازی Forbidden West به معنای واقعی، مسحورکننده است. تنوع محیط های بازی که شامل دشت های پهناور، کوهستان های پر از برف، جنگل های شرجی و پربارش و سواحل گوناگون است، یکی از بهترین و پرجزئیات ترین عناوین تاریخ، از حیث گرافیکی را رقم زده است. طراحی هنری بازی نیز چیزی کم از یک شاهکار ندارد و انیمیشن های مختلف بازی نیز با دقتی مثال زدنی ساخته شده اند. علاوه بر این، طراحی چهره کاراکترهای بازی نیز یکی از طبیعی ترین طراحی ها تا به امروز را شامل می شود. همچنین، هریک از قبیله های مختلف بازی نیز طراحی و رنگ بندی مختص به خود را دارند و به خوبی قابل تشخیص هستند.

جزئیات فوق العاده بازی، البته با رزولوشن خیره کننده ۴K، بسیار جذاب تر و چشم نوازتر به نظر می رسند، هرچند که احتمالا مد Performance با ارائه نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، انتخاب بسیاری گیمرها خواهد بود. در عین حال، با انتخاب این مد، برخی از جزئیات ریز و خارق العاده بازی، به منظور دستیابی به نرخ فریم ثابت ۶۰، قربانی خواهند شد!

گیم پلی، جستجو و مبارزات بازی

در کنار جزئیات فوق العاده گرافیکی بازی، فراموش نکنیم که Forbidden West، یکی از به یادماندنی ترین گیم پلی های اکشن- نقش آفرینی تاریخ ویدیوگیم را نیز به معرض نمایش می گذارد! مبارزه با ربات های غول پیکر، پی بردن به نقاط ضعف و از پا درآوردن آن ها، همچنان به لذت بخشی نسخه پیش و حتی برتر از آن است. در این میان، دسته های Dual Sense نیز به کمک گیمر آمده و با استفاده از بازخوردهای هپتیک خود، هیجان لحظات اکشن بازی را چندبرابر می کنند.

طراحی ربات های بازی نیز بی نظیر است و افزوده شدن برخی ربات ها نظیر Slitherfang های ترسناک و غول پیکر، منجر به خلق تعدادی از بهترین مبارزات در دنیای بازی های ویدیویی شده است. همانند قبل، استفاده از گجت ها و ابزارآلات مختلف، بخش مهمی از گیم پلی بازی را شامل می شوند. به خصوص اینکه برخی از ابزارهای اضافه شده به بازی، نظیر Shredder Gauntlet که دیسک هایی را همانند بومرنگ به سمت دشمنان پرتاب می کند، دستتان را برای انتخاب نوع مبارزه، کاملا باز می گذارند.

همچنین، برای مبارزات تن به تن نیز، استفاده از نیزه Aloy گزینه ای بسیار ایده آل است و ترکیب آن با کمان مورد اطمینان او و دسترسی به آپگریدهای متنوعی که برایتان تدارک دیده شده است هم می تواند انتخاب های زیادی را در مبارزه با نیروهای Regalla پیش رویتان قرار دهد.

ماموریت ها و فعالیت های جانبی در نسخه دوم هورایزن نیز پرتعدادتر و متنوع تر از نسخه اول طراحی شده اند. محوطه شکار (Hunting Grounds) که در آن می توانید به شکار انواع ربات ها بپردازید، راه خود را از نسخه اول به این نسخه نیز باز کرده است. همچنین، فعالیت های Melee Pits نیز برای تمرین مبارزات تن به تن، در کنار محوطه های پهناور مبارزه که در جای جای بازی قرار گرفته اند، به خوبی قادرند خستگی ماموریت های اصلی بازی را از تنتان خارج کنند. علاوه بر این، پازل های محیطی متعدد و Collectible هایی که می توانید با جمع آوری آن ها، آیتم های کمیاب را به دست آورده یا از جزئیات داستان بازی، بیشتر آگاه شوید نیز از دیگر مواردی هستند که در Forbidden West در انتظارتان خواهند بود.

 


پیوندها


لوگو اسپانسر